قرارعاشقی باشهدا

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدمت دوستای خوبم...این وبلاگ ، تحت عنوان "قرارعاشقی"؛
هرشب یه مهمون عزیزی از شهدا داریم که خودشونو براتون معرفی می کنن...در حقیقت هدفمون از قرارعاشقی یعنی اشنایی با شهدا .........
امیدواریم که بهترین استفاده رو ببرید.
در ضمن، کپی با ذکر صلوات می باشد.

یاعلی.

امام سجاد(ع)،شب 12محرم

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۴۷ ب.ظ

🌹بسم رب الحسین علیه السلام🌹

💓قرارعاشقی💓 شب 12 محرم

مهمان امشب ما امام سجاد ع 🌹



سلام دوستان ✋
من سجاد پسر حسین ابن علی یم
 چند تا اسم دیگه هم دارم
🍀 زین العابدین ؛
🍀 سید الساجدین ؛
🍀 زکی ؛
🍀امین و 🍀ذوثفنات .
میدونی ذوثفنات یعنی چی ؟
الان براتون میگم :
به خاطر عبادت زیاد و سجده های طولانی، پینه ای تو پیشونیم بوجود اومده و به همین خاطر لقب" ذوالثفنات" رو بهم دادن .

در سال 38 هجری درشهر 🌆 مدینه به دنیا اومدم .



در واقعه جانگداز کربلا حضور داشتم اما به علت بیماری نتونستم در جنگ شرکت کنم .
البته این مصلحت الهی بود که رشته امامت از هم باز نشه و بتونم جانشین پدرم 🌹باشم.
سن من در روز دهم محرم یعنی روز عاشورا که بنا به وصیت پدرم و امر خداوند و رسول خدا 🌹ص به امامت رسیدم حدود 24سال بود .
💫💫
آنچه در حادثه کربلا مهم بود بهره برداری از این قیام و حماسه👌 بی نظیر و نشر پیام شهادت پدرم و یاران با وفاش بود
وقت اسارت با عمه جانم🌹 زینب این قیام بی نظیر رو با شجاعت💪 و شهامت و قدرت بی نظیر در جهان ان روز فریاد زدیم .
💫💫
واقعه کربلا ظاهرا در ظهر عاشورا به ظاهر تمام شد اما ماموریت منوعمه ام از اون زمان شروع شد .






بذارین ازاون روز براتون بگم

بعد از اینکه لشکر کفر زمان همه رو به شهادت 🌹رسوندن ، اهل بیت رو از قتلگاه عشق و از کنار نعشهای پاره پاره جدا کردن .
صحنه های دلخراشی که هیچ چشمی تاب دیدنش رو نداشت

منو بر شتری 🐪بدون زین یا زیراندازی سوار کرده و پاهام رو از زیر شکم شتر 🐪 بستن .

الله اکبر از صحنه هایی که دیدیم و کسی جرات دم زدن نداشت.
جلوی چشامون سرهای مقدس شهدا 🌹رو بین قبایل تقسیم کردن و سر پدرم جلوتر از همه سرها حمل کردن .


کاروان وارد شهر 🌆کوفه شد
مردم کوفه که انگار تازه از خواب بیدار شدن و به ما و اسرایی نگاه میکردن که مردانشان در کربلا به شمشیر🔪 ستم کشته شدن
کم کم بعد از همهمه و خنده شروع به گریه کردن

بهشون گفتم :شماها بر ما گریه میکنین پس
 عزیزان مارو چه کسانی کشتن؟

 اما عمه زینب🌹 بهشون گفت که ساکت باشین و گریه نکنین و خودش
 پس از حمد خداوند سخنرانی تاریخی خودش روشروع کرد. 🙏🙏

عمه جانم🌹 با اون سخنرانی یزید و یزیدیان رو رسوا ساخت و با خطبه هاش کاخ اونا را بر سرشان فرو ریخت
آفرین به عمه زینب 👏👏👏👏👏

خلاصه ابن زیاد ما رو به مجلس خودش دعوت کردو در اون مجلس شیطانی جسارت به سر مقدس پدر و اسرا رو به حد بالایی رسوندن .


همسرم فاطمه دختر عمویم حسن و از زنان با فضیلت و با شخصیت یه .
البته اینم بگم که همسران دیگه ای هم دارم .
13 تا پسر و چهارتا دختر دارم
در بیشتر ایام زندگیم از سوی خلفا و حاکمان محلی مثل پدرم ستمهای زیادی بهم شد .
ایام امامتم همزمان بود با حکومت یزید بن معاویه تا زمان ولید ابن عبدالملک و سرانجام بدستور این خلیفه نابکار مسموم و شهید🌹 شدم .
محل دفنم قبرستان بقیع در کنار جوار قبر عمویم حسن .
هم اکنون قبر عمو حسن ، خودم ، پسرم محمد و نوه ام جعفر در اونجا قرار داره .
💫💫
قبلا بارگاه و گنبد داشتیم که مزار عاشقان و شیعیان بود که در سال 1344 قمری بدست وهابیون حجاز ویران شد .


دو اثر📕 مهم هم دارم
یکی صحیفیه📗 سجادیه که مشتمل بر 83 دعا 👐و مناجاته و
 دیگری رساله الحقوق📘 که تبیین کننده حقوق آحاد ملت و افراد بشری در جامعه اسلامی یه .توصیه میکنم حتما مطالعه کنین
💫💢💫

دارای کمالات انسانی و فضایل اخلاقی زیادی ام حالا چند تا رو بهتون میگم

1🍀 تعبد 🍀: یعنی طوری خدا رو عبادت میکنم که انگار خدا رو میبینم تمام حالات من بندگی الهی یه .
به وقت وضو رنگم میپرید و وقت نماز لرزه بر اندامم میفتاد

2 🍀انفاق🍀: به فقرا اهمیت زیادی میدادم
3 🍀عفو و ببخشش🍀 : در برابر رفتار زشت دیگران ، بردبار و صبورم

4🍀وقار و شکوه 🍀: دارای شخصیتی ممتاز در بین بزرگان مدینه و تابعین .

اینم گوشه ای از زندگی منه که براتون گفتم .
در این روزها که ماه محرم و ایام شهادت 🌹پدرم و یارانش هست و سوگواری و عزاداری برای مصیبتهایی که به ما وارد شد در آن زمان ،ازتون میخوام که برا تسلای دل داغدیده فرزندمان امام عصرتون مهدی🌹 موعود عج زیاد دعا کنین و دعای سلامتی رو زمزمه کنین.
🌷🌷🌷




عزاداریهاتون هم قبول درگاه احدیت .
ان شاالله همتون حاجات خود را از پدرم بگیرین .
 دوستداران و شیعیان اهل بیت همه تون رو بخدا میسپارم .✋

 🍁🍂🍁🍂🍁

🌷کربـلا و کوفـه و شـام بـلا رام تو بود

🌷دشمن بیدادگر را وحشت از نام تو بود
 
🌷تو میان سلسله نه، خصم در دام تو بود
 
🌷فتح آل مصطفی از خطبـه شـام تو بود



"یگانه"

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی